Hur går en retur till?
Vid en retur står köparen för returfrakten. Vid retur av paket, vänligen kontakta butiken@kronas.se för returfraktsedel. Det går även bra att lämna tillbaka produkten i butik eller använda egen returfrakt.
Det är viktigt att du lägger ner en kopia på din ångerblankett där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står så att vi vet vad returen gäller. Du skriver själv ut ångerblanketten.
Vi hanterar byte likt en retur. Returnera därför de produkter som du önskar att byta och lägg en ny beställning på de varor du istället önskar byta till. Du betalar de nya varorna likt ett vanligt köp och återbetalningen av returen sker så fort den hanterats av oss på KRONAS.
Ladda ner vår blankett
Vid byte och retur av en vara/varor:
1.Packa de varor du ska skicka tillbaka
Paketera varorna som du vill returnera ordentligt, paketera varan så att varans originalförpackning inte skadas. Du får inte tejpa eller klistra något direkt på produktens originalförpackning. Klistra på returfraktsedeln på paketet, använder du samma kartong som du mottog varan i, se till att klistra returfraktsedeln ovanpå den gamla fraktsedeln. Lägg med din ångerblankett där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står så att vi vet vad returen gäller.
Du får gärna skriva ordernummer på paketet så går det snabbare för oss att identifiera paketet.
2. Skicka paketet till oss:
Lämna in paketet hos ett ombud för Bussgods eller enligt det som angivits på returfraktsedel och skicka det till:
Kronas på Hammarö AB, Kvarnvägen 5, 663 40 Hammarö
3. Återbetalning
När produkten är returnerad till vårt lager granskar vi varan och gör en bedömning om kraven för ångerrätt uppfylls. Först därefter kan returen till fullo godkännas och köpet hävas. Summan för köpet återbetalas senast inom 14 dagar.
Är det ett byte skickar vi den nya produkten omgående. Fraktavgift återbetalas ej.
ÅTERBETALNING
Återbetalning av dina pengar sker efter vi granskat din retur.
Det kan ta upp till 14 efter din retur har anlänt till vårt lager innan återbetalning sker. Återbetalningen sker på samma sätt som du betalade din order.
Vid all mailkommunikation rörande byten/returer/förfrågningar, skriv in ditt ordernummer som meddelande ämne i mejlet så kommer ärendet bli både enkelt och smidigt för oss båda.
REKLAMATION
Kontakta alltid KRONAS om du vill reklamera en vara oavsett orsak.
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Upptäcker du att varan är defekt när du får hem din order så ska du kontakta oss så snabbt som möjligt på butiken@kronas.se med ditt ordernummer och vilken vara det gäller så vi kan rätta till felet. Du får du instruktioner av oss hur du ska gå vidare.
Om varan är skadad får du gärna skicka med bild på skadan.